Małopolska
Kładka połączyła sanktuaria Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II
W krakowskich Łagiewnikach otwarto w czwartek kładkę pieszą nad rzeką Wilgą łączącą dwa sanktuaria: Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Będą mogli z niej korzystać pielgrzymi, a w razie konieczności także służby ratownicze.
Kładka ma ponad 40 m długości, jest oświetlana, ustawiono na niej ławkę, na której będą mogły odpocząć osoby starsze. Przygotowanie projektu sfinansował Kościół, budowę, która trwała od listopada zeszłego roku - miasto. Inwestycja kosztowała w sumie 2,5 mln zł.
"Rocznie oba sanktuaria odwiedza ok. 2,5 mln pielgrzymów. Z reguły chcą zobaczyć oba miejsce, będą mieli łatwiejszy dostęp" – mówił w czwartek prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. Przypomniał, że w ostatnich latach wokół sanktuariów został wybudowany nowy układ drogowy z oświetleniem i kanalizacją, trwa jeszcze budowa przystanku kolei aglomeracyjnej.
Metropolita krakowski kard. Stanisław Dziwisz zaproponował, by nowa kładka nazwana została "Mostem Miłosierdzia". "Od samego początku wiedzieliśmy, że te dwa sanktuaria trzeba ze sobą połączyć, bo stanowią jedną tajemnicę – tajemnicę Bożego Miłosierdzia - siostra Faustyna i Jan Paweł II" – mówił kard. Dziwisz. Dodał, że takiego połączenia chcieli i pielgrzymi, i krakowianie.
Podczas zbliżających się Światowych Dni Młodzieży zorganizowane grupy młodych ludzi będą pielgrzymować z sanktuarium św. Jana Pawła II do sanktuarium Bożego Miłosierdzia. Organizatorzy szacują, że w ciągu czterech dni, od 26 do 29 lipca, miejsca to odwiedzi ok. 300 tys. osób. Pielgrzymi będą korzystali z nowej kładki. 30 lipca obydwa sanktuaria odwiedzi papież Franciszek.
Jak mówił dziennikarzom wojewoda małopolski Jerzy Pilch nowa kładka ułatwi komunikację między sanktuariami oraz bezpieczne przejście młodych ludzi podczas ŚDM, z jednego miejsca do drugiego.
W pobliżu sanktuarium Jana Pawła II powstaje także – budowany przy współudziale województwa małopolskiego – przystanek kolei aglomeracyjnej. Jeszcze przed ŚDM ukończona ma być pierwsza część kładki, która pozwoli na bezpieczne przejście nad torami. Cała inwestycja będzie zakończona jesienią.