Imieniny: Alberta, Janusza, Konrada

Wydarzenia: Światowy Dzień Telewizji

Aktywnie

małopolska na rowery fot. Departament Marki Małopolska

Rusza kampania społeczno-promocyjna Województwa Małopolskiego pod hasłem „Małopolska na rowery”. Kampania ma zachęcać do aktywności, promować jazdę na rowerze jako alternatywę dla spędzania czasu wolnego przy komputerze, tablecie czy smartfonie.

 

Celem kampanii jest promowanie Województwa Małopolskiego jako lidera w tworzeniu ścieżek rowerowych oraz pokazanie, że jazda na rowerze może być atrakcyjną formą spędzania czasu, także w dzisiejszym, coraz bardziej cyfrowym świecie. Hasło główne kampanii „Małopolska na rowery” jest parafrazą peerelowskiego „Kobiety na traktory” i nawiązuje do tęsknoty za czasami, gdy rower był niezastąpionym towarzyszem zabaw, a czas wolny spędzało się aktywnie na świeżym powietrzu.

„Staramy się na wiele sposobów motywować Małopolan i turystów do wybrania dwóch kółek. To dla nich budujemy ścieżki rowerowe, których docelowo w regionie ma powstać aż 1000 km: dobrze oznakowanych, dostępnych dla wszystkich i tworzących zintegrowaną sieć – mówi marszałek Jacek Krupa i dodaje: – Sam w wolnej chwili wsiadam na rower, dlatego wiem, że nie ma lepszego regionu do uprawiania aktywnej turystyki niż Małopolska”.

Kampania ma zasięg ogólnopolski. W największych miastach Polski: Krakowie, Warszawie, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku pojawi się ponad 100 billboardów. Reklama będzie prezentowana także na tramwajach w Krakowie, Warszawie i Katowicach oraz autobusach miejskich w Rzeszowie. Kampania outdoorowa obejmie swoim zasięgiem także całe województwo małopolskie – ponad 50 billboardów będzie zlokalizowanych w małopolskich miejscowościach.

Dodatkowo na początku lipca na antenie telewizji ogólnopolskiej będzie emitowany 45 - sekundowy spot. Poza promowaniem jazdy na rowerze, będzie się on skupiał na kwestii współczesnego uzależnienia od technologii, budowania relacji międzyludzkich, czy roli wspólnego, rodzinnego spędzania czasu.

W trakcie kampanii zaplanowano również wiele niestandardowych akcji specjalnych w postaci eksperymentów społecznych, w których mieszkańcy regionu będą prowokowani do zmierzenia się ze swoimi technologicznymi nawykami. Zaangażowanie w kampanię czołowego Youtubera ma na celu dotarcie z komunikatem do młodych ludzi, zafascynowanych światem internetu oraz gier komputerowych i zmotywować ich do aktywności rowerowych.

Z myślą o rowerzystach przygotowany został też specjalny miniserwis www.malopolska.pl/narowery , gdzie będzie można znaleźć informacje o najważniejszych wydarzeniach rowerowych, mapy tras rowerowych w Małopolsce, materiały multimedialne a także indywidualne relacje z przejazdów po ścieżkach rowerowych tworzone przez pasjonatów. Komunikacja będzie również prowadzona w social mediach – na oficjalnych kanałach Małopolski na Facebooku, Instagramie, Youtube i Snapchacie.

W Małopolsce nie zabraknie też okazji, by wsiąść na rower. Już 28 czerwca w Krakowie odbędzie się event rowerowy, w trakcie którego będzie można sprawdzić wiele nietypowych, zaskakujących zastosowań roweru. Jak co roku, odbędzie się także kolejna edycja Rodzinnych Rajdów Rowerowych (od 8.07 do 10.09), w trakcie których wszyscy – od najmłodszych do najstarszych – będą mogli aktywnie i radośnie spędzić wolny czas na świeżym powietrzu. W tym roku zaplanowano 9 rajdów w małopolskich miejscowościach: Przeciszowie, Ciężkowicach, Wojniczu, Zakliczynie, Rabce-Zdroju, Korzennej, Nowym Wiśniczu, Wygiełzowie i Pleśnej.

Województwo Małopolskie od lat jest również miejscem, gdzie odbywają się największe imprezy kolarskie – np. jest partnerem głównym 55. Małopolskiego Wyścigu Górskiego, który w tym roku odbędzie się w dniach 9-11 czerwca.  W 2017 r. także Tour de Pologne mocno zaznaczy swoją obecność w Małopolsce – początek największego wyścigu kolarskiego w Polsce zaplanowano w Krakowie, a koniec w Bukowinie Tatrzańskiej. Trasa aż w ok. 50% będzie przebiegać przez Małopolskę.

Zwieńczeniem kampanii „Małopolska na rowery” będzie 10 września wielkie rowerowe święto w Oświęcimiu. Z myślą zarówno o kolarzach – amatorach, jak i zawodowcach, przygotowano sporo atrakcji, m.in. zawody sportowe, zabawy dla najmłodszych, pokazy i piknik rowerowy.

Koncepcja kampanii została opracowana przez departament Marki Małopolska urzędu marszałkowskiego województwa małopolskiego.

Oceń treść:
Źródło:
;