Imieniny: Bonifacego, Dobieslawa, Macieja

Wydarzenia: Dzień Farmaceuty

Przygotowania

Miłosierdzie bez granic - spot promujący ŚDM

 fot. YouTube.com

Spot, według założeń, ma zachęcać młodych ludzi do przyjazdu na Światowe Dni Młodzieży w lipcu 2016 roku i do odwiedzenia Krakowa i Małopolski. 20-osobowa ekipa przejechała ponad 7 tysięcy kilometrów, tworząc sceny m.in w Paryżu, Barcelonie, Rzymie, Watykanie, Paliano, Val di Funes oraz na Rynku Głównym w Krakowie.

 

Na planie zagrali wolontariusze działający już teraz przy przygotowaniach do wydarzeń w Krakowie oraz m. in. autentyczni żandarmi watykańscy.

Scenariusz autorstwa Przemysława Hausera, Arturo Mariego i Przemysława Reichela  opiera się na pomyśle podróży papieskim samochodem z Watykanu aż do Krakowa. Jednym z głównych "bohaterów" spotu jest samochód Renault 4 z przełomu lat 80/90, taki sam jaki w 2013 roku Papież Franciszek otrzymał w darze od włoskiego księdza Renzo Zocca. Ksiądz Zocca, gdy dowiedział się, że Kardynał Bergolio miał taki samochód w Argentynie i jeździł nim osobiście po całej diecezji Buenos Aires, postanowił sprezentować Franciszkowi swój stary wysłużony pojazd.

Samochody papieskie oznaczane są kodem samochodowym SCV – (Stato della Città del Vaticano). Numer rejestracyjny samochodów używanych przez Papieża to SCV 1. Taki też numer widnieje na tablicy rejestracyjnej Renault 4, którego widzimy w spocie.

- Realizacja spotu obfitowała w wiele niespodziewanych sytuacji - mówi Joanna Zając z Sektora Promocji KO ŚDM Kraków 2016 -  Podczas zdjęć w Watykanie nasz samochód wielokrotnie przejeżdżał obok Hotelu Św. Marty, gdzie mieszka papież Franciszek. Gwardia Szwajcarska nie wiedziała, że Renault 4 z rejestracją SCV1 jest kopią papieskiego pojazdu. Gwardziści wszczęli alarm przez krótkofalówki z informacją, że Papież wymknął się niepostrzeżenie z domu i gdzieś wyjeżdża. Sytuację dopiero uspokoiła interwencja Żandarmerii Watykańskiej, wtajemniczonej w całą sprawę.

Podczas realizacji zdjęć w Barcelonie policja hiszpańska zatrzymała pod kościołem Sagrada Famiglia "papieskie Renault" i chciała wlepić mandaty młodym ludziom z flagami oraz "papieżowi" za brak zapiętych pasów.

Spot ma trzy wersje – 30, 60 i 90-sekundową. Będzie emitowany na antenach TVP oraz zostanie przekazany do wszystkich Episkopatów na całym świecie z prawem do bezpłatnej eksploatacji telewizyjnej i internetowej w danych krajach. Otrzymają go również wszystkie polskie placówki dyplomatyczne z prawem do nieograniczonej eksploatacji.

Twórcy będą go zamieszczać również w mediach społecznościowych związanych z ŚDM, a także przekażą go do stacji telewizyjnych o charakterze katolickim lub mających w ramach swojej struktury redakcje katolickie. Spot prezentowany będzie na telebimach podczas wydarzeń ŚDM w Krakowie.

Producentami klipu są Narodowe Centrum Kultury, Miasto Kraków (operatorem środków jest Małopolska Organizacja Turystyczna) oraz Województwo Małopolskie. Producentem wykonawczym jest TBA Group, znany m.in. z produkcji filmów: „Świadectwo”, „Tajemnice Watykanu” czy „Apartament”.

Źródło:
;