Małopolska
„Oscar designu” dla nowego systemu identyfikacji wizualnej Krakowa
System identyfikacji wizualnej Krakowa został uhonorowany prestiżową nagrodą Red Dot Award w kategorii Communication Design 2017.
„To spektakularny sukces - uznani na świecie eksperci w dziedzinie designu docenili współpracę naszego miasta z agencją reklamową Opus B, która opracowała projekt systemu” – informuje Jan Machowski, Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta Krakowa.
Międzynarodowa nagroda Red Dot Award: Communication Design 2017 za koncepcję systemu identyfikacji wizualnej Krakowa została przyznana krakowskiej agencji Opus B. Nagrody w konkursie Red Dot – uznawane za najważniejsze wyróżnienia w branży projektowania – stanowią gwarancję najwyższej jakości produktów i doskonałego wzornictwa, a specjaliści okrzyknęli je „Oscarami designu”. Prace zgłoszone do tegorocznej edycji konkursu oceniało jury, w którym zasiadło 24 niezależnych ekspertów związanych z designem, pochodzących z 11 krajów.
– Miasto tworzą ludzie: mieszkańcy, turyści, przedsiębiorcy – słowem: wszyscy użytkownicy przestrzeni miejskiej. A dzisiaj miasto to także marka, która ma za zadanie realizować cele komunikacyjne, strategiczne i biznesowe. Ma być silna, wyróżniająca, powinna odpowiadać na potrzeby i budzić emocje – mówi Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa. Ta idea znalazła się u podstaw systemu identyfikacji wizualnej Krakowa. Nowy system to wspólny mianownik dla wszystkich działań komunikacyjno-promocyjnych miasta, realizowanych przez różnorodne jednostki organizacyjne.
– Kraków jest miastem wielu znaczeń, za pomocą nowego systemu identyfikacji chcieliśmy ułożyć je w spójną narrację, w której pozostanie też miejsce na nowe historie. Realizujemy wiele działań budujących markę Kraków, tym bardziej cieszy fakt, że tak ważny dla nas projekt, został dostrzeżony i doceniony przez ekspertów branży design z całego świata – zaznacza Elżbieta Kantor.