Imieniny: Cecylii, Wszemily, Stefana

Wydarzenia: Dzień Kredki

Małopolska

Papież dostanie od marszałka województwa różaniec z chleba

 fot. si / fra3

Różaniec wykonany z ciasta chlebowego – to prezent, jaki marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa chce wręczyć papieżowi Franciszkowi podczas ŚDM. W czerwcu pod hasłem "Młodość to stan ducha" ruszy kampania promocyjna regionu, której twarzą będzie 86-letni benedyktyn ojciec Leon Knabit.

 

 

Prezent od władz Małopolski dla papieża wykonały niepełnosprawne dzieci: Martyna Gruca, Stanisław Kmiecik, Stanisław Jan Salach i Rafał Skałka oraz dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 6 im. Jana Pawła II w Krakowie. Prace koordynowała Aleksandra Biedka. "Dzieci są bardzo przejęte i chciałyby, żeby różaniec spodobał się Ojcu Świętemu" – mówiła w czwartek dziennikarzom dyrektor departamentu marki Małopolska w Urzędzie Marszałkowskim Gabriela Prokocka–Kazek.

Różaniec jest duży. Zrobione z ciasta chlebowego elementy zostały pomalowane na czerwono – to nawiązanie do czerwonych korali – symbolu Małopolski. Prezent dla papieża zostanie umieszczony w szkatułce ozdobionej motywami ludowymi.

W związku z ŚDM realizowana będzie kampanię promocyjna Małopolski. Jej twarzą został benedyktyn p. Leon Knabit, który będzie przekonywał odbiorców, że "Młodość to stan ducha".

"Ojciec Leon Knabit jest kochany przez ludzi młodych i aktywny w mediach społecznościowych, które zamierzamy w promocji wykorzystać. Chcemy, by kampania pokazywała Małopolskę jako miejsce, gdzie mądrość łączy się z fantazją w harmonii. Fantazja cechuje ludzi młodych, ale potrzebna jest też mądrość wynikająca z doświadczenia życiowego. O. Leon Knabit jest uosobieniem hasła +Młodość to stan ducha+. Komunikując się z młodymi m.in. na swoim blogu mówi np. że +Z gębą jak cmentarz świata nie zbawisz+" - mówiła Gabriela Prokocka-Kazek.

Celem kampanii jest pokazanie Małopolski jako gospodarza ŚDM.

Kampania w czerwcu będzie prowadzona w internecie, m. in. na fanpagu Małopolski, a od lipca ruszą prezentacje w telewizji, na bilbordach i citylightach. Część komunikatów będzie sformułowana w wielu językach. "Liczymy, że dotrzemy do 25 mln odbiorców" – mówił pełnomocnik władz województwa ds. ŚDM Jacek Pilch.

Szacunkowy koszt kampanii to 1,5 mln zł.

;