Świat
Parlament Europejski promuje eurowybory spotem z nowo narodzonymi dziećmi
„Dziś przychodzę na świat. Wybierz Europę, w której będę dorastać” - płynie dziecięcy głos zachęty do głosowania w majowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Spot unijnej instytucji oparty został o zdjęcia z końcowego etapu ciąży, porodu i ujęć noworodków ze szczęśliwymi rodzinami.
Spot Parlamentu Europejskiego zachęcający do głosowania w majowych eurowyborach zaczyna się od zdjęć dziecka w łonie mamy. „Dziś przychodzę na świat. Jak tysiące dzieci w całej Europie. Jak będzie wyglądał świat, w którym będziemy dorastać? Co nas czeka? Większość z nas jest planowanych, ale część z nas oznacza zmianę planów. Wszyscy mamy wpływ na świat jeszcze zanim się urodzimy. Szczęście. Miłość. I strach. Wszechogarniający niepokój, prawie nie do zniesienia. Może dlatego, że świat sam czuje się bardziej niepewnie niż kiedykolwiek. I życie sprawi, że staniemy się delikatni i samotni, kiedy zobaczymy, że nadchodzi zmiana i nic już nie będzie takie jak wcześniej” - brzmi głos dziecięcego narratora ilustrowany emocjami kobiet z końcowego etapu ciąży.
Na tle ujęć porodu, łez szczęścia i uśmiechów radości całych rodzin słychać głos zza kadru: „Niektórzy mówią, że rodzimy się na tym świecie samotni. Ale tak nie jest! Od chwili gdy przychodzimy na świat, jesteśmy na nim razem z innymi. I miłość na świecie rozwija się. Każde narodzone dziecko to kolejny powód, aby kształtować świat wokół nas i dbać o jeszcze lepszą przyszłość. Wyzwania stojące przed nami są globalne, ale my wszyscy w Europie możemy wyznaczyć kierunek i ograniczyć zmiany klimatyczne, zapewnić bezpieczne granice, zwalczać terroryzm. Razem możemy wspierać pokój, równość, prawa i demokrację. Każdy z nas może zostawić swój ślad, ale wspólnie możemy spowodować rzeczywiste zmiany. Dlatego właśnie głosujemy”.
„Dziś przychodzę na świat. Wybierz Europę, w której będę dorastać” - takim apelem nowo narodzonego dziecka kończy się ponad 3-minutowy film.
Spot opublikowano na oficjalnym kanale Parlamentu Europejskiego na YouTubie. Przez niespełna tydzień obejrzało go blisko 18 milionów użytkowników serwisu. Jest to część kampanii tymrazemglosuje.pl, której celem jest zachęta do wzięcia udziału w eurowyborach, ale także przekonanie do tego innych.
„Jako Europejczycy zmagamy się z wieloma wyzwaniami – migracją, zmianą klimatu, bezrobociem młodzieży czy problemami związanymi z prywatnością danych. Żyjemy w coraz bardziej zglobalizowanym i konkurencyjnym świecie. Jednocześnie referendum w sprawie Brexitu pokazało, że Unia Europejska nie jest projektem danym raz na zawsze. Chociaż większość z nas uważa demokrację za coś oczywistego, to jednak wydaje się ona coraz bardziej zagrożona - zarówno w teorii, jak i w praktyce. Dlatego właśnie budujemy społeczność poparcia, żeby zachęcić do większego udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego” - czytamy na stronie internetowej.
Wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się w dniach 23-26 maja. W Polsce głosowanie odbędzie się w niedzielę 26 maja.