Internet
Rzecznik Episkopatu: #PolskieStajenki to promocja chrześcijańskich świąt
#PolskieStajenki to akcja internetowa, której celem jest promowanie w Internecie chrześcijańskiego sensu świąt. Bez Narodzin Jezusa w stajence betlejemskiej, nie świętowalibyśmy teraz Bożego Narodzenia – podkreślił ks. Paweł Rytel-Andrianik, rzecznik Konferencji Episkopatu Polski.
Biuro Prasowe Episkopatu wspiera świąteczne akcje w Internecie, które odwołują się do chrześcijańskiego sposobu przeżywania Bożego Narodzenia. Zamieszczając na Twitterze lub Facebooku zdjęcia polskich stajenek wystawianych w tym czasie w kościołach podkreślamy istotę świąt.
„Udając się na świąteczny spacer z rodziną, warto zajść do kościoła na chwilę adoracji Bożego Dziecięcia leżącego w betlejemskim żłóbku. Fotografie oznaczone #PolskieStajenki można zamieścić w mediach społecznościowych, aby ci, którzy z różnych powodów nie mogą udać się do kościoła, mogli zatrzymać się nad chrześcijańskim sensem świąt za pośrednictwem Internetu” – dodał rzecznik Episkopatu.
Podkreślił też, że media społecznościowe są współczesnym narzędziem ewangelizacyjnym, dzięki któremu Dobra Nowina dociera do milionów ludzi na całym świecie.
„Dzięki inicjatywie #PolskieStajenki szerzymy atmosferę pokoju i miłości płynącej od Nowonarodzonego Jezusa w mediach społecznościowych, w których często panują negatywne uczucia. W ten sposób chrześcijański duch Bożego Narodzenia dociera do użytkowników nowych mediów przemieniając zatwardziałe serca przesłaniem nieskończonej miłości Boga do ludzi” – powiedział ks. Paweł Rytel-Andrianik.