Imieniny: Cecylii, Wszemily, Stefana

Wydarzenia: Dzień Kredki

Małopolska

Znaleziono już parę „poszukiwanych” uczestników ŚDM w Krakowie

elena fot. facebook.com/KrakowExperience

„Experience Kraków again!” to promocyjna akcja krakowskiego urzędu miasta, który w mediach społecznościowych poszukuje sześcioro uczestników ubiegłorocznych Światowych Dni Młodzieży i w rocznicę spotkania z papieżem Franciszkiem chce ich ponownie ugościć w stolicy Małopolski.

 

Podczas Światowych Dni Młodzieży pracownicy Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa przeprowadzili prawie 250 wywiadów z pielgrzymami. Z tego grona wylosowano sześć osób – po troje z Włoch i Hiszpanii, które dostaną propozycję powrotu do Krakowa, wraz ze znajomymi, w rocznicę ŚDM. Problem polega na tym, że autorzy nagrań wiedzą z jakich krajów pochodzą wylosowane osoby, ale nie znają ich imion i nazwisk.

„Social media mają ogromną moc. Wierzymy, że również tym razem pomogą nam szybko odnaleźć bohaterów kampanii. Liczymy jednak także na media tradycyjne – każda wzmianka o naszych poszukiwaniach zwiększa szanse na ich odnalezienie” – mówi Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.

Akcja rozpoczęła się 22 maja. Na facebookowym profilu Kraków Experience umieszczono krótkie nagranie, na którym Włoszka w czasie ŚDM deklaruje chęć powrotu do Krakowa. Jak informuje Szymon Gatlik z Wydział Promocji i Turystyki, dziewczynę już udało się odnaleźć. To Elena, która na co dzień mieszka w Bergamo.

Dwa dni później okazało się, że bohaterem drugiego krótkiego filmiku jest Pelayo Alcantara – młody Hiszpan z Kordoby, który aktualnie studiuje w Edynburgu.

Organizatorzy akcji mają nadzieję, że do 5 czerwca uda się odszukać wszystkich sześcioro pielgrzymów. Wówczas opublikowane zostaną zarówno ich wspomnienia z ŚDM, jak i reakcje na wieść o ponownej podróży do Krakowa.

Specjalni goście spędzą pod Wawelem kilka lipcowych dni. Program pobytu zostanie przygotowany specjalnie dla nich. „Kiedy już będziemy ich znać, zapytamy ich, co widzieli w Krakowie w zeszłym roku i co chcieliby zobaczyć teraz. Na tej podstawie ułożymy program łączący przeżycia duchowe (odwiedziny i modlitwa w sanktuariach czy klasztorach) z krakowskimi i małopolskimi atrakcjami (np. Kopalnia Soli czy Fabryka Emalia Oskara Schindlera)” – informuje Gatlik i dodaje, że w programie z pewnością znajdzie się udział w koncercie rocznicowym, który planowany jest na 30 lipca.

Kampanię „Experience Kraków again!” zdecydowano się skierować tylko do Hiszpanów i Włochów „To dwie największe zagraniczne grupy pielgrzymów ŚDM i dwa największe katolickie społeczeństwa Europy (plus oczywiście Polska). Na ŚDM było co prawda troszeczkę więcej Francuzów niż Hiszpanów (o ok. 2 tys.), ale to właśnie Włosi i Hiszpanie chętnie wyjeżdżają w celach religijnych, a tradycja pielgrzymowania jest u nich najsilniejsza” – wyjaśnia Szymon Gatlik podkreślając, że głównym celem akcji Urzędu Miasta Krakowa jest promocja religijnych walorów miasta.

Oceń treść:
Źródło:
;